Semne de carte

Sunt oameni care la fiecare salariu achizitioneaza cate un anumit obiect (de o anumita valoare) care – pe langa utilitatea cu care este inzestrat mai are darul de a le aminti de perioada in care au cumparat obiectul respectiv. Poate parea ciudat – dar se intampla. Din anumite motive, imi place sa numesc aceste obiecte “semne de carte” – puncte de reper care marcheaza anumite file din cartea vietii fiecaruia.

Am si eu acest obicei – ramas din vremea in care imi primeam salariul lunar, ca un bugetar care se respecta. L-am pastrat si acum, cand imi primesc “salariul” de mai multe ori pe luna – in functie de numarul de ore petrecute in intimitatea anumitor doamne/domnisoare. Obiectele achizitionate difera ca valoare si utilitate, in functie de dispozitia avuta in momentul respectiv.

Mi-am imbogatit astfel semnificativ biblioteca precum si colectia de CD-uri/DVD-uri. Tot respectand acest obicei mi-am imbogatit si garderoba cu diverse obiecte de imbracaminte dintre care multe nu le-am purtat inca niciodata. Am si o “colectie” destul de mare de lumanari parfumate, cu suporturile aferente. In acelasi timp, numarul obiectelor decorative (mici statuete, figurine, etc) din apartamentul meu creste vazand cu ochii.

Totodata, incerc sa asociez fiecare obiect nou cumparat cu doamna/domnisoara care – in schimbul serviciilor prestate – mi-a oferit suma de bani din care (folosind o foarte mica parte) am achizitionat obiectul respectiv.

In acest fel, pentru doamna care m-a numit (pentru prima si singura data) “Patru Acte” – am cumparat un mic elefant de fildes (despre conexiunea dintre ea si mica figurina – cu alta ocazie).  Cu o alta clienta am asociat un superb papirus egiptean care-mi impodobeste dormitorul. Dupa intrevederea cu doamna despre care am povestit aici, am cumparat “Istoria Frumusetii”. (“Istoria Uratului” o aveam deja, ca urmare a unei alte “sedinte in doi”.)  In urma cu aproximativ o jumatate de an, datorita impresiei lasate de o clienta cu care m-am intalnit o singura data, am cumparat toate filmele (aparute pana atunci) din seria Harry Potter. La fel – in urma altor intrevederi mi-au aparut in biblioteca “Jalna”, “Justine” (Marchizul de Sade), “Alchimistul” lui Coelho sau “De veghe in lanul de secara” (Salinger) – titluri strans legate (in opinia mea) de femeile prin asternuturile carora am trecut. Nu in ultimul rand, pentru ea am cumparat o lumanare parfumata cu o forma foarte deosebita si o culoare pe masura. Si lista poate continua…

O carte care pe care NU am cumparat-o ca urmare a obiceiului pomenit mai sus e “De ce iubim femeile”. Si probabil ca nici n-o s-o cumpar prea curand…

Published in: on May 24, 2009 at 8:49 pm  Comments (12)  
Tags: , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://patruacte.wordpress.com/2009/05/24/semne-de-carte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 CommentsLeave a comment

  1. e bine ca vrei sa-ti amintesti de vremurile trecute.eu uneori as vrea sa anulez perioade intregi din viata🙂
    in alta ordine de idei,trebuie sa fie un deliciu sa stergi praful al tine😉

  2. Incearca si Dragostea in vremea holerei sau Povestea tarfelor mele triste de Marquez… Cu siguranta le poti lega de anumite evenimente din viata ta. Numai bine!

  3. si pe care le-ai citit?… si poate o doamna te va face sa cumperi si cartea “perfume: the story of a murderer” de patrick suskind. o saptamana frumoasa!
    S.

  4. ce fel de lumanari parfumate??😀

  5. @anda: Te inteleg. Dar amintirile (placute sau nu) sunt parte din noi.
    @Deea: Multumesc pentru recomandari. “Dragoste in vremea holerei” am inceput-o acum mai mult timp… si am lasat-o neterminata.
    @me_so: Am citit “Parfumul…”. De 2 ori🙂 (mi-a placut foarte mult) O saptamana superba si tie.
    @Mik: Variaza mult in forme, dimensiuni si culori. Sau – asteptai un raspuns anume?

  6. Indeed, Marquez e un autor usor greoi de citit si cred ca depinde foarte mult sa intre in viata ta fix in momentul in care rezonezi cel mai mult cu viziunea lui despre dragoste. Dar daca te vrajeste e pentru totdeauna…

  7. Am inteles, ca Stefan cel Mare care, dupa ce castiga o batalie, mai ridica o manastire…adica un semn de carte😀

  8. @patruacte: Ia hai, actele sexuale la control! :))

  9. @patruacte: Mai, doamna aceea te credea actor pesemne, de-aia ti-a zis: Patru Acte, referirea corecta fiind, probabil, Patru Numere😀

  10. @patruacte: “In acest fel, pentru doamna care m-a numit (pentru prima si singura data) “Patru Acte” – am cumparat un mic elefant de fildes (despre conexiunea dintre ea si mica figurina – cu alta ocazie).”

    == Doamna era ca un elefant care isi arata coltii. Intrucat era vorba despre o drama si se citea asta in ochii tai, te-a numit cu umor: Patru Acte! :))))))

  11. Corectie pt mai sus: Nu drama, ci tragedie am vrut sa spun, ca la teatru. M-am grabit si eu ca fata mare la… Patru Acte :))))

  12. “Cu o alta clienta am asociat un superb papirus egiptean care-mi impodobeste dormitorul.”

    A se intelege ca cealalta clienta se asemana cu o…mumie!


Leave a Reply

