Acasa

Inca de la intrarea in micul orasel in care locuieste familia mea m-au coplesit amintirile. Fiecare colt de strada imi era cunoscut, fiecare cladire imi amintea de ceva anume. Aici a fost candva cofetaria la care obisnuiau sa ma duca parintii in fiecare duminica. Acolo era drumul spre stadionul de pe care deseori ieseam cu hainele inverzite si genunchii rosii. Dincolo era parcul unde – acum multi ani – traisem emotia primului sarut…

Sora mea ma astepta in poarta casei parintilor. Mi-a sarit in brate inca de cand am coborat de pe motocicleta – se bucura mult sa ma vada. La fel si mama, cand am intrat in casa. Pentru ele… eram tanarul inginer care lucreaza cu o firma engleza, pe un salariu “bun”. Si asa voi ramane.

Tatal meu tocmai iesea. L-am salutat si i-am intins mana. Nu mi-a raspuns, si-a intors privirea  – continuindu-si drumul. Comportamentul lui nu mai era o surpriza pentru mine, asa ca am depasit rapid momentul.

La masa, am inceput sa debitez raspunsuri fictive la intrebarile mamei legate de job. Impresia pe care am reusit sa i-o las a fost ca-mi merge bine si sunt fericit (cred ca asta si dorea sa auda, de fapt). Am evitat cu gratie raspunsul la intrebarea “de ce nu-ti gasesti si tu o fata buna sa te insori si sa-mi faci un nepot”. Oricum, mama era deja obisnuita sa puna mereu aceasta intrebare, primind insa mereu acelasi raspuns.

Micile cadouri pe care le adusesem le-au facut placere. Pe-al tatalui meu l-am pus deoparte, sa-l poata deschide dupa ce plec. Sau sa-l arunce, ca data trecuta. Oricum – mama era fascinata de cutia muzicala pe care-o cumparasem acum o vreme, alaturi de Corina.

Vechea mea camera ma astepta, gata pregatita. Toate obiectele din ea purtau parfumul copilariei, acea prospetime plina de viata. Sora mea a inceput sa-mi povesteasca despre micile ei aventuri amoroase. Crescuse. De fiecare data pare mai mare decat ma astept eu sa fie. Isi traieste din plin anii adolescentei. Dorea sa mi-l prezinte pe prietenul ei, un baiat de care – dupa cum vorbea – se pare ca era indragostita lulea. Seara, am dus-o in oras. Am stat cu ea in fata clubului pentru cateva minute, pana cand – de dupa colt – i-a aparut “gasca”. Adica – niste copii galagiosi si plini de viata. Cateva dintre prietenele surorii mele ma masurau cu interes din priviri. Am zambit, macar atat puteam sa fac. Nu doream sa le fac sa se simta prost din cauza mea. In plus – de ce sa mint – faptul ca prezentam interes pentru ele imi gadila usor orgoliul. Era doar un alt semn ca “inca n-am iesit din garantie”.

A aparut apoi si “cavalerul” surorii mele. Nu mi-a placut de el deloc. Adica – parea foarte ok dupa cum era imbracat, dupa cum se misca si dupa cum vorbea. Dar privirea lui spunea altceva, si asta nu mi-a placut. Pentru ca ochii sunt oglinda sufletului. I-am spus ca daca o face pe sora-mea sa sufere il nenorocesc. I-am spus-o pe un ton suficient de glumet incat ceilalti sa perceapa totul ca pe o gluma, dar suficient de serios incat sa-l fac sa ma creada (era singurul care nu radea).

Am demarat apoi – sub privirile grupului de prieteni ai surorii mele, lasandu-i sa se distreze in voie. Acum e liniste. Ea inca nu s-a intors, dar mai e timp. Stau asadar si savurez un pahar de vin, din crama anilor copilariei…

P.S.: O sa fiu prezent la cafeaua de duminica dimineata😉

Published in: on July 18, 2009 at 9:29 pm  Comments (9)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://patruacte.wordpress.com/2009/07/18/acasa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 CommentsLeave a comment

  1. Dupa cum ne scrii in posturile tale, imi dau seama ca stai intr-un oras de munte. Brasov poate. Sau Sibiu. Oricum , toate is frumoase😡

    Ma bucur ca ti-ai facut timp si pentru familie. In ceea ce priveste pe tatal tau, desi se vede ca nu va intelegeti, sfatul meu este sa incerci sa treci peste lucrurile pe care ti le-a facut sau zis, pentru ca nu se stie niciodata cat il vei mai avea alaturi.

    Profita de aceasta mica escapada sa te regasesti.

    Ciresica🙂

  2. Draga negustorule, eu deja m-am instalat pe balcon cu cafeluta in fata… Intr-adevar e o monotonie mai dulce, sa stiu ca mai e cineva care face tot asa. By the way e prima oara cand vin la intalnirea de la cafea. Am admitere la facultate miercuri si am nevoie de o mica escapada sa ma relaxez si sa ma deconectez…

    Duminica frumoasa alatura de cei dragi!

  3. @Ciresica: Ai dreptate – toate sunt frumoase😉 Cat despre povestea cu tatal meu… e mult mai complicata.
    @Deea: Bafta multa miercuri! Apropo, de data asta am adus eu zahar. Pentru toata lumea🙂

  4. se pare ca te napadeste putin melancolia.
    nu ti-e teama ca ai tai isi vor da seama de cariera ta ‘stralucita’ care e de fapt o nascocire?

  5. am ratat cafeaua de duminica.de fapt eu nu beau cafea si la ora 10nu sunt acasa in general🙂
    eu ma “incarc”cand merg acasa la parinti.imi pare rau de relatia cu tatal tau,dar din cate vad eu, tu ai intins mana.el e cel care nu vrea sa ierte.nu e nimic de facut,din pacate…
    toate cele bune si o duminica frumoasa tuturor!

  6. hmm, negustorule, ma bucur ca ai ajuns la ai tai; sper ca mama ta a fost incantata de cutia muzicala…
    si am lipsit de la cafeaua de duminica dimineata.. ca abia acum ceva timp m-am trezit.. si nu sunt acasa🙂; multumesc pt zahar.!
    o duminica placuta pt toti!
    S.

  7. Hai 4a. Stii ca asteptam sa ne scrii despre Corina nu?

  8. Chiar, cand ne povestesti de Corina? “Corina e bine” nu ne satisface, stii doar ca suntem o natie de curiosi:P

  9. @sunt virgina: Ai mei sunt multumiti cu ceea ce le spun, si asa a fost mereu. Nu vad de ce acum ar fi altfel. Cat despre “nascocire”… asa cum am mai spus, fiecare are dreptul sa creada ce vrea.

    @anda: Vina nu e doar a lui, e si a mea. Diferenta e ca eu mi-am cerut scuze pentru greseala facuta, el nu.

    @2onia: Da, mamei i-a placut cadoul. Nu-i nimic, “ne vedem” la urmatoarea cafea de duminica🙂

    @mrhollow, @Bootie call: Am scris deja despre asta… in postul urmator.


Leave a Reply

