Oferta

Azi in timp ce-mi savuram cafeaua de dimineata a inceput sa-mi sune telefonul. Numarul afisat era al unei cliente cu care am inceput sa ma vad in urma cu vreo trei luni. Am raspuns, banuind ca imi va cere stabilirea unei noi intrevederi.

Vocea din difuzor nu era insa a ei. Era groasa si usor ragusita. Era vocea unui barbat. Primul impuls a fost sa-i inchid – insa m-a rugat foarte insistent sa nu fac asta. Si sa ascult ce are sa-mi spuna. Asadar – l-am lasat sa continue. Am aflat ca era de fapt sotul clientei mele si – conform celor spuse de el – ca stia de “aventurile” traite de sotia sa in compania mea.

Recunosc – am fost putin socat. Am mai fost de cateva ori in situatii asemanatoare si am invatat ca negarea oricarui fapt e cea mai scurta cale spre suprafata, in aceste cazuri. I-am spus deci ca nu stiu despre ce vorbeste si ca ma confunda, insa insista pe ideea ca are o oferta foarte interesanta pentru mine si ca suma oferita nu e deloc neglijabila. Intr-adevar, nu era.

Cu mici ezitari, am dat curs invitatiei sale de a ne intalni la un bar din apropierea centrului orasului. Am ajuns mai repede decat era stabilit, si m-am asezat la o terasa vecina. Doream avantajul de a sti cu cine am de-a face, cel putin. A aparut de nicaieri, exact la timp. S-a asezat la bar, nu la vreuna din mese – exact dupa cum imi spusese ca va face.

Parea a avea in jur de 50-55 de ani. Mic de statura si indesat. Chel. Cu maini scurte si late. Cu chipul brazdat de riduri. Costumul de firma si ceasul scump, precum si cheiele Cayenne-ului pe care le invartea intre degete stateau ca o oarecare marturie a situatiei sale financiare (cu care eram la curent, avand in vedere ca-i cunosc sotia… foarte bine).

M-am ridicat si m-am indreptat spre el. M-a fixat cu privirea inca de la cativa metri, la inceput nesigur si apoi tot mai insistent. Cand am ajuns langa el mi-a intins mana si s-a prezentat. Ne-am asezat amandoi la o masa, am comandat ceva de baut si am asteptat sa-si inceapa povestea. Nu se grabea. Golea paharul cu inghitituri mici, in timp ce tragea cu pofta din tigara.

Mi-a spus din nou ca momentele petrecute de sotia sa in compania mea nu-i sunt straine. Ca nu e deloc de acord cu ele, dar ca nu da vina pe mine. Casnicia lui nu mai mergea oricum demult – din alte motive. Are nevoie de un motiv solid pentru a se desparti de sotie, un motiv care sa reziste in fata celorlalti membri ai familiei (care se pare ca o indragesc foarte mult pe doamna in cauza). Acel motiv eram eu, dar nu oricum. Dorea sa obtina o inregistrare a unor momente intime dintre mine si sotia sa, pe care sa o arate celor de acasa si “sa le inchida gura odata pentru totdeauna, ca sa nu-i mai ia apararea nevestei si sa-l lase sa-si vada de viata lui”.

Am fost mereu reticent cand era vorba de a fi filmat in timp ce-mi vand serviciile si i-am dat de inteles asta. Mi-a spus ca e suficient daca inregistrarea iese de asa natura incat sa nu mi se vada chipul. A plusat consistent la suma pe care mi-a comunicat-o de dimineata la telefon, ca sa faca totul mai atragator (dupa cum chiar el spunea).

Mi-a spus ca nu e nevoie sa-i raspund pe loc si ca ma va contacta din nou maine dupa-masa. Si ca oricum a sters din telefonul sotiei orice urma a apelului de dimineata. Apoi s-a ridicat, a salutat politicos si s-a facut nevazut.

Am stat o vreme (si stau si acum) sa cantaresc avantajele si dezavantajele acestei oferte. Avantajul este – desigur – reprezentat de partea financiara. E o suma apropiata de castigul meu pe doua luni (asta – la “grad de ocupare” maxim). Marele dezavantaj e ca risc sa-mi stric reputatia in randurile clientelei si ca – mai ales – devin parte a unor probleme personale (de familie) care chiar nu ma privesc (moralitatea in cuplu fiind una dintre ele). Cred ca voi reusi sa iau o decizie finala pana maine. Timp de gandire mai am, iar – in plus – dupa un somn bun gandesc mult mai limpede.

Daca cineva doreste sa-si dea cu parerea, e invitatul meu/invitata mea.

Published in: on July 22, 2009 at 9:21 pm  Comments (18)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://patruacte.wordpress.com/2009/07/22/oferta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

18 CommentsLeave a comment

  1. Uhm.. eu daca as fi in aceasta situatie cred ca as zice nu.Din aceasta afacere ai de castigat pe partea financiara,cum ai zis si tu, dar dupa ce s-ar intampla toata chestiunea vor aparea problemele. Unele pe care le-ai insirat si tu. Si consencintele or sa fie pe termen lung. Anyway, it’s your choice.

  2. Eu cu siguranta as spune nu. Pentru ca din punctul meu de vedere, s-ar crea o situatie care ti-ar aduce prejudicii. Deocamdata tu te intretii de pe urma respectivelor doamne, iar daca ai face asta ar insemna sa le inseli increderea, lucru care ar duce la o problema de imagine in cercurile in care se invart ele. E alegerea ta, dar gandeste-te bine! Zile insorite sa ai!

  3. nici nu se pune problema!
    nu ai fost niciodata disperat dupa bani si nu cred ca-ti vinzi sufletul pt o suma,care intre noi fie vorba nici nu e cine stie ce!
    cred ca doar nu stii cum sa-i spui delicat ca nu te intereseaza oferta🙂

  4. No way. PA, stii foarte bine ca lucrurile astea nu se fac, indiferent de suma primita. E problema lor, trebuie sa o rezolve intre ei. Pana la urma, like it or not, tu esti doar “un serviciu”. Tu iti vinzi timpul si compania. Atat. Problemele personale ale clientilor nu rebuie sa te intereseze catusi de putin.

  5. Patru acte, poti sa le faci pe amandoua. Adica sa primesti si bani frumosi de la domnul , dar sa ramai si in anonimat. Ideea e urmatoarea : stabilesti o intalnire cu ea, o “ametesti” putin, si apoi poti sa o filmezi/pozezi cu un tip strain in pozitii de la sine intelese. Sau ai putea fi chiar tu, purtand o masca. Asta e doar o idee.Sunt sigura ca gasesti mai multe si mai bune, daca iti pui mintea la contributie.

    Numai bine

  6. Nu cred ca este o idee prea buna. Pe langa faptul ca ai fi elementul care ar produce un divort in acea familie [chiar daca nu mai au o casnicie perfecta], ti-ai putea distruge si reputatia. Ai vrea sa dai “faliment” pentru ca femeile nu te mai suna de frica sa nu le filmezi si sa le santajezi? [unele ar avea imaginatia taaare bogata :))]

  7. clar nu si oricum stiai si tu ca nu de cand ai primit oferta.

  8. Eu n-as face-o. Dupa cum ai zis, risti sa iti pierzi clientela astfel, si e mai bine sa mentii un venit constant decat sa dai o lovitura si apoi lucrurile sa mearga prost. Reputatia e mai importanta.

  9. Ia uite ce creativa si pragmatica e Ciresica! A vazut ea asta intr-un film😀

  10. Nu am mai comentat de mult, desi urmaresc atent blogul🙂

    Negustorule, eu spun sa filmezi ce e de filmat, sa editezi caseta in asa fel incat sa nu ti se vada fata si apoi sa negociezi cu doamna. Sigur poti sa negociezi cu ea macar o parte din suma pe care ti-a oferit-o sotul. Tu ai banii, ea isi pastreaza.. demnitatea, sotul trebuie sa se descurce singur.

    Clientela ta poate o sa aiba de suferit putin, dar daca esti asa de.. bun precum spui, nu ar trebui sa fie probleme prea grave.

  11. @ Ciresica MaMeMiMoMu
    “Pe langa faptul ca ai fi elementul care ar produce un divort in acea familie [chiar daca nu mai au o casnicie perfecta]”

    Nu cred ca moralitatea sau constiinta lui 4a mai trebuie discutate…

  12. Nu! Pentru ca pe termen lung vei iesi in pierdere.
    Bafta!

  13. interesante punctele de vedere ale dianei si ciresicai!
    se pare ca moralitatea e ceva demodat in zilele astea,doar banul face jocul!

  14. Cand e vorba despre un om care se culca cu femei casatorite sau nu pentru bani, de ce mai aduceti aminte de moralitate? Faceti si voi ce face el si il sustineti? Ca nu inteleg.

    @ balamuk – la asemenea posturi, cred ca merg si asemenea comentarii

  15. ,, Morala reprezinta un set de reguli impuse de altii pentru a-ti controla viata” – vorba unui intelept😛

    Deci kestia asta cu ,,moralitatea e ceva demodat in zilele astea” e ceva adevarat mai bine zis… Nu exista moralitate, exista doar bine si rau si chiar si acestea doua sunt relative😛 … totul depinde de cum vreau omul sa vada un anumit lucru: bine sau rau… Poate ceea ce inseamna pentru tine bine inseamna rau pentru altul..😛 deci nu-i o treaba batuta-n cuie😛

    Draga negustorule, eu zic sa faci ce-ti trece prin minte… poate si pentru acele mult zerouri de pe foaia de hartie dar nu numai🙂 …
    “Marele dezavantaj e ca risc sa-mi stric reputatia in randurile clientelei”… nu exista nici un mare dezavantaj. Atunci ti se intampla asta cand recunosti ca ai acceptat oferta si ca nah, acesta iti era scopul, de a-l ajuta pe sotul stimabilei tale cliente sa divorteze mai repede de ea…
    Eu iti recomand sa iei in considerare ideile Ciresicai pentru ca se pare k are ,, experienta” si pe langa asta… tehnologia din ziua de astazi e foarte avansata poti adaugi niste ,, efecte speciale” in filmul cilentului tau🙂 …

    Deci poti sa castigi aceasta suma frumusik de bani si fara sa te compromiti😛 daca sti cum… bineinteles😛 …

  16. hmm, tentanta si nu prea situatia de fata.. insa oricat ne-am da noi cu parerea tu stii cel mai bine ce situatie te avantajeaza, nu?… in fine, sper sa faci cea mai corecta alegere.
    toate bune, negustorule!
    S.

  17. Eu cred ca tot ce se scrie pe blogul asta e vrajeala curata!

  18. In urma unei discutii detaliate cu doamna respectiva – am decis de comun acord ca inregistrarea sa se realizeze. Ceea ce – de altfel – s-a si intamplat. Nu am mintit-o, i-am spus tot adevarul inca de la bun inceput.

    @Zeta: Nu esti singura. Dar – cum spuneam si altora – fiecare e liber sa creada ce doreste. Deocamdata – bine ai venit.


Leave a Reply

