Unchiul PatruActe

Madalina m-a sunat odata cu rasaritul soarelui, exact cand ma pregateam sa ies la alergat. Cu o voce distrusa, imi spunea cum sora ei avusese un accident in seara trecuta, cand se intorcea  acasa de la munca. Acum era in spital – la Urgente.

Am lasat asadar alergatul si – intr-o jumatate de ora – eram amandoi pe motocicleta. Spre inima Ardealului, unde locuieste sora ei. Drumul a durat mai putin decat ma asteptam.

Sora Madalinei e o femeie divortata, cu doi copii in clasele primare. Copii care ne-au intampinat in pragul usii, alaturi de bona care fusese alaturi de ei pe timpul noptii – si care a plecat cateva minute mai tarziu, trebuind sa ajunga acasa.

Copiii nu stiau ce se intamplase cu mama lor. E mai bine asa. Cel putin deocamdata. Se bucurau insa sa o vada pe “matusa Madalina” -sarindu-i in brate imediat.

In graba, Madalina m-a prezentat ca “unchiul PatruActe” (desigur, ea a folosit numele meu real). A plecat apoi intr-un suflet spre spitalul din oras, dornica sa-i fie alaturi surorii ei. Nu inainte insa de a-mi incredinta mie rolul de baby-sitter.

Mi-am petrecut asadar ziua alaturi de nepotii Madalinei. Si – pentru prima data dupa nici-nu-mai-stiu-cati ani – am jucat din nou “Nu te supara frate!”. Adica am pierdut la “Nu te supara frate!” (intr-un mod usor voit, recunosc🙂 ), dar asta e mai putin relevant. Ne-am uitat impreuna la televizor, le-am gatit si am mancat impreuna. Le-am citit chiar si o poveste ca sa-i prinda mai repede somnul de dupa-masa.

Pe tot parcursul zilei de astazi m-a incercat acel “sentiment de familie” (diferit de cel avut la vizitarea parintilor) – pe care-l credeam demult pierdut. Si – cu mana pe inima recunosc – mi-a placut. Dar tot nu ma pot vedea parinte, in viitorul apropiat. Nu stiu exact de ce. Poate pentru ca nu ma pot vedea casatorit. Si asta – poate pentru ca nu ma pot vedea indragostit. Dar despre toate acestea, cu alta ocazie.

Copiii se joaca in jurul meu si acum. Galagiosi, plini de viata. Asa cum le sta bine copiilor. Madalina a revenit doar pentru o jumatate de ora, cat sa faca un dus si sa ia cateva haine pentru sora ei – langa care va sta pana maine (cand va fi externata). Starea ei e stabila acum, insa va fi tinuta sub supraveghere si in aceasta noapte.

M-a vazut alaturi de copii si a zambit. Mi-a spus ca mi-ar sta bine familist. I-am raspuns insa ca nu in viata asta… din motive doar de mine stiute.

P.S.: Totusi, aceasta rupere de realitate mi-a prins bine.

Published in: on August 27, 2009 at 10:36 pm  Comments (5)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://patruacte.wordpress.com/2009/08/27/unchiul-patruacte/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 CommentsLeave a comment

  1. Ce frumos ! unchiul patruacte :> Imi plac gesturile pe care le faci. Copii is minunati , dar uneori trebuie sa ai o maaare rabdare cu ei . Daca ai reusit sa stai o zi intreaga cu ei, inseamna ca esti mai aproape de a fi pregatit pentru a fi tatic decat crezi.

    Ps: pun pariu ca esti brasovean😀

  2. e o parte din tine, si aceasta, de..”familist”…o urma umana, sensibila, si mica, cel putin deocamdata…

    canalizeaza-ti-o, insa, spre ceva ce simti ca este compatibil cu prezentul tau…in caz contrar va aparea la suprafata cand iti va fi lumea mai draga si va naste frustrari..

    poate un..catelus?

  3. e semn clar ca incepi sa te vindeci. daca ai putut sa faci asta, e totul ok🙂
    succesuri maxime!

  4. @Ciresica: Compania lor mi-a placut foarte mult. Insa partea cu “taticul” e ceva la care nu ma pot gandi. Nu acum. Sub nici o forma.

    @ambrosia: Adevarul e ca m-am gandit de mai multe ori la un catelus. Insa nu stiu daca i-as putea acorda toata atentia de care are nevoie.

    @anda: Multumesc… dar inca sunt departe de acele ganduri.

  5. […] plece la sora sa. M-am oferit s-o insotesc inainte sa ma intrebe. Imi suradea ideea de-ai revedea nepotii, cu care m-am distrat atat de bine data […]


Leave a Reply

