Alin

Pe Alin l-am cunoscut acum cativa ani. Imi placea sora lui. Mult. Nu ma puteam apropia direct de ea – nu-mi permiteam un dusman de talia prietenului sau. Nu atunci, cel putin. Asa ca am incercat sa ma apropii de el – ca sa ajung la sora lui.

Ne-am imprietenit insa repede. Ne lega – desigur – pasiunea pentru motociclete. Pasiune care la mine era intr-un stadiu incipient, insa la el era deja de-a dreptul obsesie. Ii facusem rost de un loc de munca, iar el mi se considera dator.

Am reusit sa ma apropii mai mult de sora sa la o petrecere la care am fost invitat de catre el. Nu mi-a fost greu sa ies in evidenta si am cucerit-o relativ repede. Poate prea repede. Am plecat de-acolo cu ea, spre apartamentul unde locuiam.

N-am profitat de ea. Am tinut-o doar de mana pana cand a adormit – iar dimineata am condus-o acasa. Era rusinata, iar eu putin confuz. Atat de confuz incat nici n-am observat pumnul lui Alin, care venea spre mine. Ne-am batut ca fraierii, atunci. El era nervos pentru ca m-a vazut plecand cu sora lui, iar eu pentru ca nu ma lasa sa-i explic ce s-a intamplat de fapt. Sau – mai exact – ce nu s-a intamplat. M-am ales cu buza sparta, iar el cu o vanataie mare si urata (si foarte dureroasa) in jurul ochiului drept. Ne-am lamurit insa si ne-am impacat la un pahar, cateva ore mai tarziu. Si am ramas aceiasi foarte buni prieteni.

Sora lui insa ma cauta din ce in ce mai des. Isi parasise prietenul (inventase o minciuna) si se tinea mereu dupa mine. Nu cautam insa o relatie, atunci. Ci mai mult o… distractie trecatoare. Am rupt-o de tot cu sora lui intr-o dimineata de primavara. A plecat plangand. Nici eu nu ma simteam foarte bine facand asta, dar era mai bine sa se termine pe moment decat peste mai mult timp, amplificand regretele.

Atunci, relatiile dintre mine si Alin s-a racit brusc. A plecat apoi in Grecia – la munca – a ramas acolo si n-am mai vorbit o vreme. Adica – vreo cativa ani.

M-a sunat acum trei saptamani, pe neasteptate. Nici nu-mi venea sa cred ce se intampla. Nu stiu cum facuse rost de numarul meu, dar imi spunea ca revine in tara pentru cateva saptamani – si ar fi frumos sa ne intalnim la un pahar de vorba. Desigur, am acceptat. De dragul prieteniei de odinioara.

Nu s-a intors pe doua roti, asa cum planuia. Ci intre patru scanduri. Coplesit – ca intotdeauna – de microbul vitezei, s-a angajat intr-o depasire periculoasa si a sfarsit sub rotile unui camion. A murit asa cum spunea mereu ca va muri – cu ghidonul in mana.

Vestea mortii lui m-a dat peste cap. De-asta am lipsit atat, zilele trecute.

L-am petrecut pe ultimul drum asa cum si-a dorit. Pe doua roti si pe ritmuri de Iron Maiden, trupa lui preferata. Si eu, si ceilalti din fostul cerc de prieteni – reuniti cu aceasta ocazie. Sub privirile oripilate si mustratoare ale celorlalti – prezenti la inmormantare. Parintii lui insa ne-au inteles gestul. Si asta a contat, in primul rand.

Published in: on September 25, 2009 at 12:36 am  Comments (7)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://patruacte.wordpress.com/2009/09/25/alin/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 CommentsLeave a comment

  1. trist! Dumnezeu sa-l odihneasca!

  2. din nefericire “moartea pe doua rotii” face ravagii

  3. imi pare rau pt pierderea suferita. d-zeu sa-l odihneasca…

  4. un alt post cutermurator … iti ador pur si simplu stilul …
    PS: missed you …🙂

  5. cutremurator*

    my bad … :”>

  6. Imi pare rau pentru ce s-a intamplat cu prietenul tau. Stiu ce inseamna sa pierzi un prieten din motive mai mult sau mai putin firesti…
    Dupa cum spune si vorba: nimeni nu ramane virgin, viata ne-o trage cel putin o data

  7. imi pare rau…DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE!!!


Leave a Reply

